Duurzaamheidscommunicatie via sociale media

31 maart 2022

Organisaties die zich bezig houden met het thema duurzaamheid willen graag bewustwording creëren en gedraag beïnvloeden. Sociale media bieden veel kansen die kunnen bijdragen aan de groei van duurzaamheid. Bewustwording is belangrijk om duurzaamheid tot een thema te maken dat ieders interesse wekt. Jongeren zijn via nieuwe kanalen benaderbaar om bewustzijn te creëren rondom duurzaamheid. Een doelgroep die essentieel is voor de toekomst.

Een boodschap kan via sociale media een grote groep bereiken. Naast bewustwording kan via sociale media het gesprek worden aangegaan met verschillende doelgroepen. Door met elkaar in gesprek te gaan, ontstaan nieuwe ideeën en suggesties om de wereld voor volgende generaties leefbaar te houden. Kortom social media is de sleutel tot meer bekendheid!

6 tips in duurzaamheidscommunicatie:

  • wees eerlijk over de dreiging (concreet en dichtbij)
  • creëer een groepsgevoel "we doen het samen"
  • bied concreet, laagdrempelijg en effectief handelingsperspectief
  • sluit aan bij wat mesnen belangrijk vinden (luister goed)
  • combineer het gevoel van urgentie met een positieve tone of voice
  • eerst groots denken en dan steeds persoonlijker het veld in

Gebruik input van werkveld voor:

  • inspirerende voorbeelden
  • events
  • interviews
  • nieuws

Een video is een mooie manier om mensen te inspireren over een klimaatbestendige oplossing.

Hoe kan ik je helpen met duurzaamheidscommunicatie?

Stel je vraag

Home Blog Duurzaamheidscommunicatie via sociale media